Φροντίδα του εαυτόυ σας
 
Όταν φροντίζετε κάποιον εστιάζετε αναγκαστικά στο αγαπημένο σας άτομο, αυτό το οποίο υποστηρίζετε. Θα σκέφτεστε αδιάκοπα τρόπους για να τον/την κάνετε να αισθανθεί άνετα και θα φροντίζετε για τις σωματικές και συναισθηματικές του/της ανάγκες.
 
Μέσα από αυτή τη διαδικασία ίσως ξεχάσετε ή ίσως ωα είστε υπερβολικά κουρασμένοι για να σκεφτείτε τις δικές σας ανάγκες. Ίσως ακόμη και να σκεφτείτε πως αν το κάνετε θα σημαίνει πως σκέφτεστε εγωιστικά.
 
Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να μην το κάνετε αυτό το λάθος – αν δε φροντίσετε τον εαυτό σας ίσως εξουθενωθείτε σωματικά ή συναισθηματικά ή και τα δύο. Εάν συμβεί αυτό δε θα μπορέσετε να παρέχετε την ίδια καλή φροντίδα στο αγαπημένο σας πρόσωπο, έτσι όπως θα το επιθυμούσατε.
 
Φροντίδα της δικής σας υγείας
 
Σε άλλη ενότητα είδαμε τους σωστούς τρόπους για να βοηθήσετε το συγγενή/φίλο σας στη μετακίνησή του/της.
 
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να προστατεύετε την πλάτη σας, έτσι θα πρέπει να εφαρμόζετε τις αρχές για το σωστό ανασήκωμα/χειρισμό σε όλες τις καθημερινές σας δραστηριότητες, όπως τα ψώνια και τις δουλειές στο σπίτι.
 
Μια καλή ιδέα είναι να κάνετε μερικές ασκήσεις καθημερινά ή κάθε δεύτερη μέρα, οι οποίες θα δυναμώσουν και θα υποστηρίξουν την πλάτη σας.
 
Αυτές δεν χρειάζεται να είναι απαιτητικές ή παρατεταμένες – ένας ζωηρός περίπατος 30 λεπτών ή ποδηλασία, ακόμη και κολύμπι ή αεροβική. Εκτός από την υγεία της πλάτης σας, αυτή η άσκηση μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και στην ελάττωση του άγχους.
 
Σιγουρευτείτε πως τηρείτε το πρόγραμμά σας για τσεκ απ και/ή θεραπεία που αφορά στη δική σας υγεία.
 
Εξασφαλίστε ισορροπημένη διατροφή. Το μαγείρεμα διπλών μερίδων και η κατάψυξη του επιπλέον φαγητού μπορεί να σας εξοικονομήσει χρόνο και να σας εξασφαλίσει σωστή διατροφή.
 
Ακούτε το σώμα σας – να ξεκουράζεστε, να χαλαρώνετε ή να ασκήστε όποτε νιώθετε πως το έχετε ανάγκη.